Yeni Pazarlara Açılan Kapı: WIN Metal Working Fuarı

Metal işleme sektörlerinde güçlü bir üretim altyapısına sahip olan Türkiye, otomotiv sanayinde 1,07 milyon araç üretimiyle 2012 rakamlarına göre dünyada 16. sırada, gemi imalatında 3. sırada, küçük tonajlı kimyasal tankerleri alanında ise Avrupa’nın 1 numarası konumunda bulunuyor. Ayrıca Türkiye, ev elektroniği cihazları ve “sıcak ürünler” üretiminde de Avrupa’da iks sırada yer alıyor.
Türk endüstrisi; metal işleme, kaynak ve birleştirme sektörlerinde 2023 yılına kadar dünyanın en büyük beş makine ihracatçısı arasında yer almak ve ihracatta yüzde 10 olan makine imalatının payını yüzde 20’ye çıkartmayı hedefliyor. Ayrıca sektörde hammadde yüzeylerini işleme makinelerine de  büyük bir gereksinim duyuluyor. Bu yıl 19. kez düzenlenen WIN Eurasia Metal Working Fuarı ise ilgili sektörlerin bu hızlı yükselişine katkı sunmayı amaçlıyor.
Düzenlenen basın toplantısında fuarın önemi ve fuar kapsamında gerçekleştirilen çalışmalar hakkında bilgi veren Hannover Messe Bileşim Fuarcılık A.Ş Genel Müdürü Alexander Kühnel: “Bir fuarın etkin ve verimli olması için  ilgili tüm  paydaşlarla ortak hareket edilmesi gerekmektedir. Bu doğrultuda WIN Eurasia Metal Working Fuarı;  T.C. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, T.C. Ekonomi Bakanlığı desteği ile düzenlenmekte ve firmalar bazında finansal olarak KOSGEB’ten yararlanmaktadır. Aynı zamanda, Güney Kore, Tayvan, Japonya, İtalya ve Almanya milli katılım göstererek fuarı desteklemekte ve amaçlanan işbirliğini uluslararası düzeye taşımaktadır.“ şeklinde konuştu.

Türkiye Stratejik Konumuyla Dikkat Çekiyor
Türkiye’nin coğrafi konumundaki stratejik pozisyonu sebebi ile WIN Eurasia MetalWorking Fuarı’nın düzenlendiği ülke olarak da dikkat çektiğini belirten Kühnel, “Fuar, bu yıl daha geniş bir ekonomik bölgeyi odak noktasına almış durumdadır.  Bu nedenle sac işleme ile metal biçimlendirme alanında tüm bölgenin en önemli fuarı sayılmaktadır. Genel olarak ziyaretçilerin önemli bir kısmı Kuzey Afrika’dan, Ön ve Orta Asya’dan, ayrıca körfez ülkelerinden gelmektedir. Bu ülkelerde dinamik bir ekonomik gelişme ile birlikte makine, üretim donanımlarına büyük bir talep söz konusudur. 2014 yılında gerçekleşecek fuarda Arnavutluk, Azerbaycan, BAE, Bahreyn, Beyaz Rusya, Bosna Hersek, Bulgaristan, Cezayir, Fas, Gürcistan, Hırvatistan, Irak, İran, Karadağ, Katar, Kazakistan, Kırgizistan, Kuveyt, Libya, Lübnan, Özbekistan, Polonya, Romanya, Rusya Federasyonu, Sırbistan, Sudan, Suudi Arabistan, Tunus, Türkmenistan, Ukrayna, Umman, Ürdün, Yemen, Yunanistan ve Almanya’dan (Hessen ve Sachsen eyaletleri) üst düzey ekonomi heyetleri beklenmektedir” dedi.
Kühler’in ardından sözü alan Hannover Messe Bileşim Fuarcılık A.Ş Genel MüdürYardımcısı Ufuk Altıntop ise fuara ilişkin güncel bilgileri, “23 bin 264 metrekare alan üzerine kurulan WIN Eurasia, 37 ülkeden 963 katılımcıyı ağırlamaya hazırlanıyor. Almanya’nın metal işleme alanında en büyük sivil toplum kuruluşlarından biri olan VDMA (Alman Makina Endüstrisi Birliği) Federal Alman Ekonomi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından her yıl organize edilen ve Alman makine imalatçılarının da yer aldığı ortak bir stant ile fuarımızda yerini alacak. Ayrıca Belçika, Bulgaristan, Çin, Fransa, Hindistan, Hirvatistan, İtalya, Japonya, Kore ve Tayvan’da uluslararası katılımcılar arasında bulunmakta. “ cümleleriyle özetledi.
Fuara, yüksek katılıma paralel olarak üst düzeyde ziyaretçi hedeflediklerini de belirten Altıntop, “Ziyaretçilerin büyük bir kısmı Kuzey Afrika, Avrasya ve Ortadoğu ülkelerinden gelmektedir. Bu ülkelerde dinamik bir ekonomik gelişme ile birlikte makine, üretim donanımlarında büyük bir talep söz konudur. Türkiye’nin metal işleme sektörlerinde güçlü bir alt yapıya sahip olması sebebi ile, 35 ülkeden üst düzeyde alım heyetlerinin ziyaret etmesini bekliyoruz.” dedi.
Basın toplantısına katılan sektörün önemli firmalarından Ateş İnşaat Sanayi Taah. A.Ş Yönetim Kurulu Üyesi Sema Turgut ise fuar katılımından sağladıkları faydayı şu sözlerle ifade etti: “Katıldığımız tüm WIN Fuarları kurum olarak kendimizi geliştirmemizi ve büyümemizi sağladı. Firma olarak hedeflediğimiz ziyaretçi profiline ulaşma şansını yakaladık. Özellikle fuarı ziyaret eden hedef kitlenin niteliği doğru pazar kanallarına ulaşmamıza olanak sağladı. Her sene olduğu gibi bu yıl da WIN Eurasia Metal Working Fuarı’ nın sektöre ve sektör firmalarına katma değer sağlayacağına eminim.”

Nitelikli Ziyaretçi
Fuarla ilgili tanıtım çalışmalarını ulusal ve uluslararası kapsamda yaptıklarını belirten Altıntop, “Bu sene ilk kez fuar öncesinde katılımcılarla tanıtım ve ziyaretçi çalışmalarına baz oluşturacak bir anket gerçekleştirdik. Bu anket sonrasında fuarda ziyaretçi olarak görmek istedikleri ülkeler ve firmalar nezdinde çalışmalar yaptık. Bu çalışmanın fuarımıza ivme kazandıracağına inanıyoruz,” diye belirtti. Fuar kapsamında akademik çevrenin profesyonel hayata entegresiyle ilgili özel  girişimlerinin de olduğunu belirten Altıntop; “Organizasyonumuzda üniversiteler, liseler, sektör kulüpleriyle ortak çalışma platformları oluşturarak doğru ve etkin bir bilgi transferi yaratabilmeyi hedefledik,” dedi.