Murata Ülke ve İş Gelİştİrme Müdürü Adnan Sazlı “ENDÜSTRİ 4.0’IN ALT YAPISINI MURATA SAĞLIYOR”

👤Murata Adnan Sazlı Hazırlayan: Deniz Güldal

🔍 Murata’dan Bahseder Misiniz?
Murata, yaklaşık 85 bin çalışanı olan bir Japon firması. Genel merkezimiz, Japonya Kiota’da. Murata, Koç ve Sabancı gibi Japonyo’da büyük bir aile. Murata ailesinden Akhiro Murata, babası seramik tabaklar üretirken, ilk seramik kapasitörü geliştiriyor. Sonra firma çeşitli alanlarda büyüyor ve dünyanın 6 kıtasında, satış ofisleri kuruyor. Avrupa’da ise İtalya, Almanya, Hollanda, Fransa ve İspanya’da satış ve pazarlama ofislerimiz var.

Murata, Türkiye Pazarında Kendini Nerede Görüyor?
Murata, pazarda her ne kadar tasarımda pasif dediğimiz elementlerle tanınıyor olsa da Murata’nın şu andaki fokus alanını; enerji, medikal alan ve komünikasyonda kablosuz haberleşme oluşturuyor. Gelirimizin yüzde 55’ini, komünikasyon ürünleri için (tablet, bilgisayar, akıllı telefon gibi) geliştirdiğimiz modüler çözümlerden sağlıyoruz. Pasif komponent üreten bir firma olarak kurulan Murata, faaliyet alanını bu yönde değiştirdi.

Nasıl Bir Satış Ağınız Var?
Avrupa’daki Genel merkezimiz Hollanda’da ve tüm kıtalarda satış ofislerimiz bulunuyor. Türkiye’deki satış ofisi de, üç yıl önce kurulan bir yapılanma. Burada, distribütör ve bayilerimiz üzerinden ulaştığımız müşterilerimiz bulunuyor

Murata, Endüstri 4.0’ın Neresinde? Konuyla İlgili Ne Tür Çalışmaları Var?
Murata’nın gelirinin büyük çoğunluğu, komünikasyon teknolojilerinden geliyor. Endüstri 4.0 ya da Nesnelerin İnterneti (IoT) dediğimiz sistemin alt yapısını Murata sağlıyor. Anlaşmalı olduğumuz IC üreten firmalara, hazır çözümler sunuyoruz. Biz yelpazenin tasarım kısmındayız ancak IoT’a baktığımızda çok büyük bir konsept. IoT ne diyor, “Her şey birbiriyle konuşacak” işte biz bu konuşmanın olabilmesi için gerekli olan zemini hazırlıyoruz. Modüler yapıyla elektronik komponent üreterek bu zeminin oluşmasını sağlıyoruz.

Üretiminizi Nerede Gerçekleştiriyorsunuz, Ürün Gamınızda Neler Var?
Üretimimizin büyük bölümü Japonya’da ayrıca Çin, Singapur ve Filipinler’de fabrikalarımız var. Ürün gamımız müşterilerimiz tarafından biliniyor ayrıca ürün geliştirme ve pazarlama bölümlerimiz var. Ürün geliştirme kısmı çoğunlukla Japonya’da yapılıyor.

Enerji Ve Enerji Verimliliği Alanında da Çalışmalarınız Bulunuyor. Enerji Yazımlarınızdan Bahseder Misiniz?
Enerjinin donanım kısmında, enerjiyi tasarruflu kullanacak çözümler üretiyoruz. Murata’nın tasarımını geliştirdiği ve ürettiği şey, ‘Hangi zamanda, hangi enerjinin kullanılacağına karar veren bir mekanizma’ için donanım ve yazılım geliştirmek.
Enerjiyi, tasarruflu kullanmak için bir sistem geliştiriyoruz. Bu sistem, şu anda Japonyo’da bir mahallede ve Hollanda’da bir adada deneniyor. 

Son Dönemde Enerji ve Diğer Alanlarda Hayata Geçecek Yeni Projeleriniz Var Mı?
Şu anda, akıllı telefonlara kablosuz bağlantılar sağlayabilecek ürünler sağlıyoruz. Enerji ve medikal alanlarında da çalışmalarımız var. Ayrıca otomotiv alanı da ilgilendiğimiz sektörler arasında. Örneğin, otomobillere bluetooth sağlayacak kablosuz çözümler geliştiriyoruz.

Murata İçin 2017 Yılı Nasıl Geçti, Türkiye’deki 2108 Satış Hedefleriniz Neler?
Murata, Türkiye faaliyetlerine 2014 yılında başladı ve üç yıldır büyüyen bir trende sahibiz. 2018 yılını, enerji ve otomotiv gibi sektörlere girerek daha da büyüyeceğimiz bir yıl olarak düşünüyoruz. Türkiye’de fokuslandığımız konular; iş geliştirme, satış ve satış sonrası destek. Yıllardır yurt dışında edindiğim tecrübeyi, Türkiye pazarına uyguluyoruz.