Enerji, Şalt, Enerji Kalitesi, Pano, Trafo, Kablo, Motor, Kesintisiz Güç Kaynağı, Topraklama, Aydınlatma, Test-Ölçüm, Elektrik Proje-Taahhüt, Elektronik, dergi

UFUK TARHAN’DAN GELECEĞİN ENDÜSTRİSİNE TAVSİYELER

[kutusol=11544] Fuar kapsamında “Geleceğin Endüstrisi/Endüstrinin Geleceği” başlıklı bir konuşma yapan ekonomist ve fütürist Ufuk Tarhan, “İş dünyasında türbülans çok yüksek, ev ödevi çok fazla. Tam bir dönüşüm çağından geçiliyor. Özellikle iş insanlarının, karar vericilerin sürdürülebilir bir ilerleyiş, gelişme, büyüme trendine girebilmesi için T insanlaşması (teknoloji ile bütünleşmiş, tasarımcı, tedarikçi/takım oyuncusu) gerekiyor. Kısacası hem bugünü kurtarmalı hem de geleceğe hazırlanmalı, yani hibridleşmeliyiz. Yakın geleceğin iş yapış biçimi dairesel, akışkan, esnek proje gruplarının baskın olduğu çok dallı, çok amaçlı organizasyonlarla şekillenecek. Artık ’iş’ dediğimiz meselenin herhangi bir renge, kalıba, forma vb. sığabileceğini düşünemiyorum. O yüzden hangi iş, alan, model olursa olsun her şeyin çevre, sağlık, eğitim ve teknoloji entegrasyonunu sürdürülebilir biçimde yarar sağlaması gerekiyor.

Yeni dünyaya hizmet edecek yeni nesil insanların hem kendisine hem de çevresine duyarlı, saygılı, teknolojiye çok ama çok hakim, çalışkan, disiplinli, fütürist bakış açısına sahip olması yeterli. Bu belirleyicilere sahip kişiler kaçınılmaz olarak 3Y’li, yani yetenekli, yetkin ve yetkili olacak. Öncelikle, gerçek anlamda dijitalleşmenin, yapay zekaya geçişin, robotları devreye almanın ve yenilenebilir enerji kaynakları ile blockchain kullanmanın ne olduğunu anlamak gerekiyor. Şirketlerin önce kafa yapılarında, organizasyonlarındaki insan kaynaklarında ve teknik altyapılarında paradigma sıçraması, değişim yaşamaları, birimlerini buna göre kurgulamaları çok önemli. Artık sorunlar eskiden çözüldüğü gibi çözülmeyecek, avantajlar eskiden kullanılan yöntemlerle kazanılamayacak. Şirketlerin CEO, genel müdür ve üst düzey yöneticilerinin iyi bir dijital, ileri seviye teknoloji eğitimi alması gerekiyor. Ve tabii ki bunu sürekli yapmaları, kesintisiz bir yenileme, versiyon yükseltme sürecinde olmaları şart. Bu konuyu mutlaka derinlemesine anlayıp, organizasyonlarında ve iş bölümlerinde gereken değişiklikleri yapmalılar. Şirketler ve markalar, isteseler de istemeseler de her sektörde dijitalleşmeden, yapay zekâdan ve robotlardan söz edilir hale geldi. Bu konular artık bir tercih değil, kaçınılmaz bir zorunluluk, işlerini teknolojik trendlere ve gerekliliklerine göre organize etmenin farkında olmayan kişi ve kurumlar çok üzülecekler. Bunun için de çok hızlı hareket etmeliler. Intel’in geçtiğimiz yıl teknoloji konferansında verdiği rakamlar çarpıcı. Şu anda, daha dijital çağın başlarında iken bile; dijitalleşen şirketlerin kaynaklarını arttırmadan %9 büyüme kaydettiği, dijitalleşmeyenlerin ise sektörlerinin %26 gerisinde kaldığı belirtiliyor. Zaman ilerledikçe bu makas iyice açılacak. Sonuçlar dijitalleşemeyenler için daha üzücü, dijitalleşenler için daha da sevindirici olacak.” dedi.